onsdag, mai 03, 2006

Per Sandbergs Vise

[melodi: "Ellinors Vise" av Sverre Kjeldsberg]

Ka e det som æ drømme om.
At æ en dag ska våkne opp og vite
at ulike kultura e segregert
å brunt sjer æ bærre når æ drite

Æ drømme om å være fri
i lag med alle folkan som æ like.
Æ drømme om Siv Jensens tid
der fattige itj plage de rike

Æ drømme om at alle dæm
som luske rundt i burka eller turban
ska hoill sæ langt vækk fra dem
som på løkka drekk latte og e urban

Æ drømme at vi får en vår
da innvandringa te Norge stanse.
Ei ny tid kommer sjøl om fjellan står,
og vi møtes på Krekars grav for å danse

2 kommentarer:

saccarina sa...

Det var en riktig rørende tekst.
Vi har mye å være stolt av, vi trøndere.

Anonym sa...

Haha, fine greier. jeg skulle nettopp til å si at jeg er glad jeg ikke selv er trønder, sånn at jeg slipper å få språket mitt forurenset av Sandberg. Så kom jeg på at jeg er i dialekttgruppe sammen med både Hagen og Jensen.